Idealny hotel, inspiracje
Leave a comment

Jak znaleźć idealny hotel – część 2

Przed Wami część 2 przewodnika po portalu Booking.com. Poznajcie kolejne złote zasady, dzięki którym staniecie się booking guru!

Jak tam poszukiwania idealnego hotelu? Czy najprzyjemniejszy etap wizualizacji z części 1 jest już za Wami? Proponuję oderwać się od modnych, wirusowych fake newsów i zrelaksować przy poszukiwaniu idealnego miejsca na kolejne podboje.

Otwieram przed Wami drzwi do świata sielskich, różowych wakacji. Zaczynamy od kolejnych zasad, które ułatwią znalezienie idealnego hotelu.

ZASADA NR 3 – MAPOWANIE

Ta zasada to moja wielka tajemnica i postanowiłam się nią z Wami podzielić.

Po całej zabawie z filtrowaniem (szczegóły w części 1). Po wstępnym przejrzeniu 10 pierwszych obiektów z listy musicie zrobić coś jeszcze. Otworzyć mapę i przyjrzeć się oznaczonym na niej obiektom, ponownie kierując się filtrem „najwyżej oceniany”.

hotel

 

Nie poznałam jeszcze tajemnicy (lub błędu) algorytmu Booking.com, ale pewne jest, że na mapie pojawią się także inne obiekty, które nie zostały wyświetlone wcześniej na przefiltrowanej przez Was liście. Tak wyszukałam 80% obiektów, w których do tej pory nocowałam i byłam z nich za każdym razem bardzo zadowolona. Były to m.in hotele i pensjonaty w Apulii, na greckiej Lefkadzie, Majorce czy Malcie.

hotel

Jeśli przeraża Was ilość obiektów na mapie i wizja przeklikiwania się przez każdy z nich, zawęźcie poszukiwania do preferowanego obszaru – blisko plaży, starego miasta, wyciągu, centrum kongresowego albo jak najdalej od cywilizacji.

ZASADA NR 4 – UFAJ, ALE SPRAWDZAJ

A co jeśli ten ten wizualizowany zimowymi miesiącami hotel jest wyprzedany na Booking.com? Spokojnie, nie oznacza to, że nie będzie dostępny w ogóle. Nigdzie. Musicie wiedzieć, że współpraca obiektów z portalem wiąże się z naprawdę wysokimi kosztami. ŻADEN z nich nie zdecyduje się na wrzucenie na Booking wszystkich dostępnych pokoi, licząc na pełne obłożenie. Zazwyczaj kilka pokoi pozostaje do rezerwacji bezpośrednio przez stronę obiektu albo jest dostępnych na innych portalach rezerwacyjnych.

O wiele przyjemniej szuka się idealnego obiektu, kiedy można zignorować powiadomienia pt. „ostatni dostępny pokój”. Może i ostatni, ale tylko na Booking.com.

hotel

Wysnuliście już zapewne logiczny wniosek, że pokój rezerwowany bezpośrednio przez hotel jest tańszy. I rzeczywiście, sa takie przypadki. Warto zatem weryfikować ceny, jeśli macie na to czas.

Trochę inaczej sprawa wygląda w przypadku posiadaczy statusu Genius (program członkowski dla użytkowników). Na podstawie sześciu ostatnich rezerwacji mogę stwierdzić, że przysługująca członkom zniżka (nawet do 20%) na wybrany hotel daje lepsze warunki finansowe niż rezerwacja bezpośrednio przez stronę obiektu.

ZASADA NR 5 – A CO TAM MAMY „DROBNYM MACZKIEM”?

Mały druczek to nie tylko domena ustaw obecnego rządu. Booking.com jak każdy podmiot biznesowy, ma na celu ZARABIANIE. A o wiele łatwiej to zrobić, kiedy niewygodne lub mało atrakcyjne dla nabywcy zapisy ukryjemy na szarym końcu bardzo długiej strony. Na przykład tam, gdzie kończy się internet.

Nie zamierzam Was straszyć wizją oszustwa, dlatego poradzę jedynie co WARTO czytać, aby uniknąć nieprzyjemności.

Ważne Informacje – czyli zapisy umieszone na samym końcu strony danego obiektu. Jeśli gdzieś mają się pojawić zapisy o dodatkowo płatnej klimie, nieczynnym basenie we wrześniu, albo o tym, że winda dojeżdża tylko do 5 poziomu 9 piętrowego hotelu, będzie to właśnie w Ważnych Infromacjach.

hotel

Często znajdują się tutaj dodatkowe informacje dotyczące płatności, np. o konieczności dokonania przelewu przed przyjazdem lub obowiązku uregulowania płatności za cały pobyt natychmiast po przyjeździe.

Zasady pobytu – w tym miejscu znajdziecie informacje o tym jak funkcjonuje obiekt (np. godziny zameldowania i wymeldowania), ale też szczegółowe informacje o dostawkach, łóżeczkach dziecięcych czy opłatach za zwierzęta (jeśli są akceptowane). Kolejny ważny punkt, zwłaszcza w miastach to parking – czy taki w ogóle jest, jeśli tak to jaka opłata obowiązuje i czy konieczna jest wcześniejsza rezerwacja.

Podatki, opłaty klimatyczne i inne opłaty dodatkowe – ta informacja znajduje się zazwyczaj przy łącznej kwocie za pobyt.

hotel

 

NAJLEPSZE PROMOCJE I PROGRAMY CZŁONKOWSKIE:

Program członkowski Genius

No lubię go. Bardzo. To rzeczywiście porządny program lojalnościowy, który przekłada się na konkretne korzyści. W tej chwili program Genius posiada 2 poziomy. Każdy z nich odblokujecie po dokonaniu określonej liczby rezerwacji (2 dowolne pobyty w ciągu 2 lat dla Genius 1 i 5 pobytów dla Genius 2).

hotel

Dla poziomu Genius 1 otrzymacie 10% zniżki na rezerwację wybranych obiektów. Natomiast dla poziomu Genius 2 są to już bardzo realne korzyści, np.:

  • do 20% zniżki na pokoje
  • bezpłatne śniadania
  • bezpłatne podwyższenie kategorii pokoju
  • późniejsze wymeldowanie

O szczegółach przeczyatcie tutaj.

Zniżka za rezerwację z aplikacji mobilnej

Już od dwóch lat liczba rezerwacji dokonywanych przez telefon wynosi ponad 50%. Booking.com zaproponował zatem tym mobilnym dodatkowe 10% zniżki  za rezerwację wybranych obiektów przez aplikację na telefon.

UWAGA, DOBRA WIADOMOŚĆ! Ta zniżka jest dodatkowo doliczana do zniżek z programu Genius i innych promocji.

hotel

hotel

Nagrody i Portfel

Booking.com oferuje również program nagród finansowych. Przyznane kody znajdziecie w zakładce Nagrody i Portfel na swoim koncie użytkownika. Rezerwując obiekt oznaczony wstążeczką i tytułem Oferta Specjalna, możecie wykorzystać przyznany kod promocyjny. Rezerwacja musi spełniać wymagania dotyczące minimalnej wartości, rodzaju obiektu i terminu (okres obowiązywania kodu jest ograniczony).

hotel

Zniżka (w moim przypadku było to zawsze 10%) wróci do Was w postaci określonego % kwoty rezerwacji po jej wykorzystaniu. Zwrot jest możliwy na 3 sposoby:

  • zwrot środków w postaci „wypłaty na kartę” – należy dodać kartę kredytową/debetową, na którą będzie przesyłana nagroda. Zwrot następuje w ciągu 30–60 dni roboczych po dacie wymeldowania.
  • zwrot w postaci „środków na podróże” – środki mogą zostać wykorzystane do dokonania kolejnych rezerwacji. Klikamy wtedy na link  „Znajdź miejsca, w których możesz wykorzystać dostępne środki”.
  • zwrot w postaci „środków w gotówce” – przyznany zwrot trafia do Portfela użytkownika – można tę kwotę przelać na kartę kredytową/debetową lub wykorzystać przy kolejnej rezerwacji

To działa. W zeszłym roku na moją kartę debetową wróciło prawie 600 zł za dokonaną kilka miesięcy wcześniej rezerwację.

Więcej informacji znajdziecie tutaj.

Rezerwacja samochodu ze zniżką Booking.com

Ta promocja nie pojawia się przy każdej rezerwacji, ale jeśli już na nią traficie, proponuję poświecić chwilę na porównanie warunków. Booking.com współpracuje w tym zakresie z portalem Rentalcars.com. Podejrzewam, że większość z Was korzystała już z jego usług, bo są naprawdę tanie. A mogą być jeszcze tańsze! W przypadku rezerwacji samochodu w Pecsarze, w maju ubiegłego roku, dostaliśmy dodatowe 15% zniżki.

Reasumując, portal Booking.com to naprawdę wspaniała maszyna, dzięki której będziecie mieli okazję spełnić swoje podróżnicze marzenia. Warto ZAWSZE trzymać się jednej zasady lub umiejętności, której nie uczą już w szkołach. Czytania ze zrozumieniem i weryfikowania informacji. A ponadto zalecam puścić wodze fantazji, uruchomić swoją podświadomość. I cały ten wspaniały świat stanie przed Wami otworem!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *